Blogikirjoitusten päivitys jatkuu. 

Yllä oleva kuva kesältä 2019, Vikingarnas Segelsällskapin kotisatamasta, josta Göran Schildt lähti Daphnellaan Rapallon lahdelle 1948.

Vanavettä on jo jäänyt:

Lento Cadiziin oli budgetluokkassa. Kesto 12 tuntia ja yksi pysähdys Palma de Mallorcalla. Tosin suoraan ei päässyt perille, vaan olin yötä Sevillassa. Ehdin kiertää upean kaupungin loppupäivän aikana.

Katariina irtautui Inkoon laiturista tämän viikon maanantaina. Pitkällisen suunnittelun ja ankaran pohdinnan jälkeen miehistöksi saapui Sakari V. Jämsästä. Seikkailu alkoi jo tulomatkalla, kun soitin junasta Sakarille ja kysyin, oliko hän jo asemalla. Vastaus oli, että kyllä, Jämsän aseman sijasta jo Tampereella.

Katariina laskeutui 11.8. keskiviikkona takaisin Pansion Marinan satama-altaaseen. Saman päivän aamuna Hannu Översti tuli perävetolaitteen kanssa satamaan ja kello 13 vetolaite, moottori ja uusi kauluskumi olivat paikallaan. Ammattimaista toimintaa.

Lauantaina pääsimme "Livin" hinauksessa Memin sululle. "Takkar o pokkar" kovasti ruotsalaisia ystävällisiä purjehtijoita. Hinausta edesauttoi varmaankin myös se, että osasimme toimia köysien päässä ja suluilla siten, ettei Livin tarvinnut poukkoilla miten sattuu. Jaakko hoiteli keulaköysiä ja aina välillä dinghyjohnsonia kalliokiipeilijän...

Sattuipa oiva lainaus löytymään Facebookista. Keskiviikkoiltaan mennessä Katariinan vaihdelaatikon korjausta selvitettäessä tilanne rakentui siten, että huonoista vaihtoehdoista paras olisi se, että palataan takaisin lähtöruutuun.

Suurin piirtein näillä main, missä Katariina nyt hiljalleen keinuu laituriin kiinnitettynä, Daphnen moottorista hajosi osa. (Vika osoittautui olevan kytkimessä.) Hyvin, hyvin suureksi harmiksi myös Katariinan moottori tai tarkemmin sanoen vetolaite sanoi työsopimuksensa irti. Olemme tulleet Göta-kanavaa nyt kahdeksan sulun verran ylös...

Kirjoitan tätä Nynäshamnin tuttuakin tutummassa kuumassa satamassa. (Jossa koronasta ei ole oikeastaan tietoakaan. Meillä kuitenkin ovat passit Kannassa).

Jos on Jurmo omassa lajissaan hienoimpia saaria maailman upeimmassa saaristossa (onhan tuo Karibian meren saaristokin kyllä jotain), niin samaan sarjaan kuuluu Seilin saari Nauvon pohjoispuolella. Erikoisen ja jopa dramaattisen historian henki elää yhä saaressa. 1600-luvulta alkaen saari toimi spitaalisten ja mielisairaiden eristettynä hoito- ja...

Katariina odotteli Hangonkylän satamassa miehistöään. Perjantaina 18.6. saavuin Helsingistä mukanani innokas naisisto, serkkuni Ilse ja ystävänsä Elina. Tarkoitus oli purjehtia viikonloppu ja päätyä sitten Paraisten ja Nauvon lautan länsirannan bussipysäkille. Erilaisten logististen järjestelyjen jälkeen naisisto lähtisi sieltä bussilla Turkuun,...