s/y KATARIINA VII

Ensimmäinen Degerö 35S valmistui Inkoossa Risto Kristerin veneveistämöllä 1986. Vene on suunniteltu valtamerille. Runkolinjat on luonut nopeista veneistä tunnettu ruotsalainen suunnittelija Hågan Södergren. Perinteikäs pyöreä peräpeili, reelinki sekä korkea keula antavat veneelle vesilinjan yläpuolella vanhahtavaa luonnetta, mutta merellä vene yltää Infernomaisiin suorituksiin ja käyttäytyy isossa aallokossa rauhallisesti. Katariina VII:n runkonumero  on #4. Siinä on hieman uudempia kolmevitosia korkeampi masto ja vastaavasti lyijyköli. Veneeseen on uusittu Volvon moottori ja perävetolaite vuonna 2008. Veneeseen on uusittu 2019 mm:

  • Ankkuri Rocna 20 kg
  • Ankkurivinssi: Lofrans 1000/ X2
  • Keulapotkuri: Maxpower
  • Langaton tutka ja uusi plotteri: Raymarine Axiom 9"/ langaton antenni Qantum
  • Suntti/akkumonitori: Mastervolt
  • Aurinkopaneelit: Sumbeam 100W x 2
  • Käyttö-, startti- ja ankkuri/keulapotkuriakut
  • Erinäisiä rosteriheloja
  • Pohjan hiekkapuhallus ja uudet primerit

Västerbrohamnen, Tukholma

Viime talvena rakennettiin kahdelle 100 watin aurinkopaneelille teline istumalaatikon yläpuolelle. Aurinkosähköä latautuu parhaimmillaan n. 10 ampeeria kirkkaalla ilmalla. Myös plotteriboksi ja kaari lisättiin.

Ånsören, länsipoijut.
Degerö 35 on perinteiset linjat omaava tukeva matkavene.
s/y Katariina VII Saaristomerellä kesällä 2019. Rocnan ankkuri toimii myös keulaportaana.
Degerö 35 on erittäin väljä vene kokoluokassaan. Seisomakorkeus on perähytissä, keulahytissä, toiletissa ja luonnollisesti salongissa n. 190 cm. Säilytystilaa on riittävästi perässä ja keulassa. WC:ssä on oma sadevaatekaappi. Kansiratkaisu on perinteisen selkeä. Leveillä sivukansilla on turvallista kulkea. Köli on lyijyä ja n.170 cm syvä. Näin ollen Ranskan läpi kulkevat kanavat ja isot joet ovat kulkukelpoisia tällä syväyksellä.